pe valea-rusului

e ferma mătuşii

se ajunge greu, puţini se încumetă să intre cu maşina până lângă pădure – oricum, pe gardul care împrejmuieşte proprietatea e scris pe-o tăbliţă un mesaj care te înfioară: „intruşii vor fi aspru pedepsiţi”

de fiecare dată ne-am întrebat cine suntem noi şi ca să-mi fie clar rosteam cu voce tare: ” eu sunt nepoata”

din fericire am scăpat nepedepsiţi, cu atât mai puţin aspru, de fiecare dată – bine, dat telefoane înainte şi asigurat că cele patru dihănii (ciobăneşti fără mamă, fără tată) sunt legate sau sunt „la fermă”

de obicei erau „la fermă” pentru că nu puteau fi legaţi nici de către stăpâni

dar am amintiri frumoase, sunt trei lacuri cu peşte, meri bătrâni cu scorburi ca-n cărţile de colorat, pupeze, locul e înconjurat de pădure, casa e veche (a aparţinut unui haiduc, aşa e povestea) şi păstrează patina vremii prin pridvorul cu lemn vopsit în albastru, camera cu cuptor şi lut pe jos, bârne strâmbe mâncate de insecte

locul e monumental din capu’ locului, de la privelişti până la istorioarele mătuşă-mii

tot ce-am povestit mai sus există pe stick-uri pierdute şi în capul meu, n-am dovezi în imagini

ce n-am povestit, va urma în fotografii cu animalele locului

toate parcă de pe altă planetă, fără exagerare – îmi amintesc poteca ce ducea la ele, la capătul ei apărea de regulă un mâţ, apoi altul şi altul, caprele-şi scoteau capul printre scânduri, curioase-moarte de vizitatori, curcanii se-nfoiau şi se răsteau la noi de mai-mai să ne scăpăm cana cu cafea, cocoşul albastru ne tot dădea târcoale, puii de „gât-golaş” încremeneau de parcă eram primii oameni acolo

Notă: imaginea cu portretul de la începutul postului, e lucrarea pe care i-am dăruit-o mătuşii în anul 1998 – anul în care a fost cumpărat locul de pe valea rusului

se numeşte „fata pădurii” – u/c; 60/80 cm; 1998


One response to “pe valea-rusului

Lasă un răspuns

