Crăciunul pe „repide”

După oboseala din ultimele zile, mai am puterea să fac câteva cumpărături într-un supermarket din apropiere. Sunt pleoştită, mi-am pus şi gluga în cap, n-am chef să văd/aud pe nimeni. Iau rapid de pe raft ce am în listă, mă lipesc de una din cozile lungi şi şerpuitoare. N-am idee ce i-ar mişca pe angajaţi, dacă nu asemenea cozi. Trei case de marcat erau închise, pesemne parte din personal făcea curăţenie/cozonaci acasă.

Deci cozi, lume înnebunită şi produse. Multiple. Zece baxuri de hârtie igienică, şase baxuri de sucuri acidulate, săpunuri, gemuri. Fiecare multiplicat de cel puţin zece ori. Bine, nu-i nimic nou, mi-e clar. În fiecare an, de Crăciun, lumea e isterizată.

Mă apropii plină de speranţă de casă, adică ajung să-mi pun produsele pebandă. După ce mă asigur că celor din faţa le ajunge întreaga suprafaţă, mi se arată un colţ în care pot să-mi pun cumpărăturile. Îmi ridic privirea, cădeau din stivă plicuri cu chimicale. Budinci, prafuri de copt, gelatine, frişcă şi tot ce-ţi poţi imagina pe lumea asta sub formă de prafuri la plic. Le adun dintre produsele mele, le pun înapoi în stivă. Zăresc mai în faţă cozonaci, foi de cremşnit (zic bine oare?) şi blaturi de toate formele. Să văd cine le mănâncă, îmi zic. O ursoaică plescăind îmi surprinde privirea ca şi când mi-ar fi citit gândurile. M-a salvat soţul ei (cred), venind în spatele meu şi aproape împingându-mă, cu braţele pline de alte cumpărături de consistenţa buretelui. Domnul de la casă tot marchează, eu am timp să-mi imaginez cam ce prăjituri vor ieşi din mâna (vorba vine) ursoaicei.

M-am trezit de-a binelea (de aceea şi scriu acum pe blog, în loc să zac) atunci când aud:

– Mişcă mă mai repide, ia şi o apă cu gust de vanilie. Ba nu, cu … (n-am înţeles cu ce gust :))

Ursoaica îşi trimisese partenerul la o nouă rundă de cumpărături.

 

Notă: Sărbătorile şi statul acasă implicit, înseamnă incoerenţă – îmbuibare, stomac şi ficat abuzat, plescăială şi behăituri. Pe ”repide”.


Lasă un răspuns

